.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معترضان مکزیکی به کاخ ریاست‌جمهوری هجوم بردند
معترضان مکزیکی که خواستار اجرای عدالت بودند، یک خودرو را به درب کاخ ریاست‌جمهوری کوبیدند و وارد محوطه کاخ شدند.
معترضان مکزیکی به کاخ ریاست‌جمهوری هجوم بردند

بر اساس تصاویر تلویزیونی، تظاهرکنندگان مکزیکی به یکی از درب‌های کاخ ریاست‌جمهوری در جریان تظاهراتی که خواستار اجرای عدالت برای ۴۳ دانشجوی ناپدید شده بودند، هجوم بردند.

 

به گزارش تلویزیون Milenio، در حالی که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک در داخل آن در حال برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی بود، ده‌ها تظاهرکننده با استفاده از یک کامیون به در حمله کردند.

 

این فیلم گروهی از مردم را نشان می‌دهد که وارد محوطه کاخ در مکزیکو سیتی می‌شوند در حالی که پرسنل امنیتی سعی می‌کنند قبل از آرام شدن اوضاع با استفاده از اسپری فلفل آن‌ها را دفع کنند.

 

خسوس رامیرز، سخنگوی ریاست جمهوری گفت که تظاهرکنندگان فقط به قسمت ورودی رسیدند و وارد ساختمان اصلی نشدند.

 

لوپز اوبرادور این حادثه را یک طرح تحریک آمیز بسیار واضح توصیف کرد و افزود: آن‌ها از ما می‌خواهند که با خشونت پاسخ دهیم. ما این کار را نمی‌کنیم. ما ظالم نیستیم.

 

رئیس‌جمهور مکزیک پیش از پایان نشست خبری خود ادامه داد: درب تعمیر می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

 

 به نظر می‌رسید که چندین پنجره شکسته شده باشد، در حالی که عباراتی روی دیوار‌های بیرونی نوشته شده بود؛ از جمله: تمام چیزی که ما می‌خواهیم گفت‌وگو است. 

 

اگرچه معترضان قبلا درب‌های کاخ ملی را که در دوره استعمار ساخته شده بود هدف قرار داده بودند، اما گمان می‌رود این اولین بار در سال‌های اخیر باشد که معترضان توانسته‌اند به یکی از درب‌ها نفوذ کنند.

 

بستگان و حامیان دانشجویان مفقود شده در مکزیکوسیتی تظاهرات مختلفی از جمله تحصن در مقابل کاخ ریاست جمهوری برگزار کردند و خواستار ملاقات با لوپز اوبرادور شدند.

 

مورد آموزش معلمان به دانشجویان در ایالت گوئررو در سال ۲۰۱۴ یکی از بدترین جنایات حقوق بشری در مکزیک محسوب می‌شود. دانشجویان قبل از ناپدید شدن در اتوبوس‌هایی بودند که از ایالت گوئررو برای شرکت در تظاهراتی در مکزیکوسیتی حرکت کردند.

 

بازرسان بر این باورند که یک باند مواد مخدر آن‌ها را با تبانی با افسران پلیس فاسد ربوده است، اگرچه هنوز مشخص نیست دقیقاً چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.205 seconds.